Αγαπητοί αναγνώστες, πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε το θέμα σας παραθέτω μερικά στοιχεία από την BankWars.gr:
Στην Ελλάδα οι κάτοχοι των παρακάτω αυτοκινήτων θα πληρώσουν για το 2014:
120 ευρώ: Fiat 500 (0.9 TwinAir BlackJack 3dr) 875 cc
135 ευρώ: Fiat Punto Evo (Hatch 5Dr 1.3 Multijet DPF SS 75) 1.284 cc
240 ευρώ: Audi A1(1.4 TFSI S Line S Tronic) 1.390 cc
265 ευρώ: Ford Fiesta (2011) 1.596 cc
300 ευρώ: Ford Mondeo (2.0 TDCi Titanium X Sport) 1.928 cc
660 ευρώ: Audi A6 (2011) 1.968 cc
H σύγκριση του φόρου, όπως αναφέρει το BankWars.gr, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες :
- Για το μικρό Fiat των 875 κυβικών, ο Γερμανός πληρώνει 17 ευρώ, ο Ούγγρος 30 ευρώ, ο Ρουμάνος 29 ευρώ, ενώ στην Σουηδία και την Βρετανία ο φόρος είναι μηδενικός.
- Για το Audi A1, των 240 ευρώ στην Ελλάδα, τα τέλη κυκλοφορίας στην Αγγλία είναι 131 ευρώ, στην Ισπανία 64, και στην Λιθουανία μηδενικός.
- Για το Ford Fiesta, ο φόρος στην Τσεχία είναι μηδενικός, στην Ουγγαρία 30 ευρώ και στη Ρουμανία 34 ευρώ.
- Για το Audi A6, η ετήσια επιβάρυνση για την κυκλοφορία είναι στην Γαλλία 160 ευρώ, στην Ιταλία 503 ευρώ, στην Ρουμανία 55 και στην Βρετανία μηδενικός.
Όπως μπορείτε …
να παρατηρήσετε και σεις κάποια νούμερα στην Ελλάδα δημιουργούν κάποιες, ας το πω, ερωτήσεις σχετικά με το οικονομικό πρόγραμμα που ακολουθείται τόσο καιρό στην Ελλάδα μας.
Είναι προφανές ότι τα περισσότερα οικονομικά προγράμματα γίνονται στην Ελλάδα χωρίς κάποια ειδική και εκτεταμένη μελέτη. Αντιθέτως, εξυπηρετούν έναν βραχυπρόθεσμο σκοπό για την επίλυση των οικονομικών προβλημάτων και την εξυπηρέτηση των βραχυπρόθεσμο στόχων του μνημονίου. Πόσο λάθος αντιμετώπιση. Αλλά είναι, από την άλλη πλευρά, και λογική. Όταν τόσα χρόνια φτιάχνεις ελλειμματικούς προϋπολογισμούς που η διαιώνιση και επιβίωσή τους βασίζεται στον υπερβολικό δανεισμό από διάφορα ταμεία-ΕΕ και ΔΝΤ- στο τέλος είναι απολύτως σίγουρο ότι θα βρεθείς σε αδιέξοδο. Οπότε, η κάλυψη του κενού στον ισολογισμό θα καλυφθεί από τους πολίτες σε ό,τι μπορεί να καλυφθεί έμμεσα με φόρους και όχι με έκτακτες εισφορές.
Τα τέλη που επιβάλλονται στα ΙΧ στην Ελλάδα είναι υπερβολικά και δε δικαιολογούνται. Όπως μπορούμε να δούμε στο παραπάνω πίνακα στις υπόλοιπες χώρες οι φόροι είναι μηδενικοί ή ελάχιστοι σε σχέση με την Ελλάδα. Πρέπει επίσης να τονίσουμε κάτι. Τα τέλη κυκλοφορίας επιβάλλονται στους κατόχους αυτοκινήτων, ώστε να χρηματοδοτείται η συντήρηση και η ανάπτυξη των αυτοκινητοδρόμων. Ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε τότε. Τώρα πια, οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό ιδιωτικοί γι’ αυτό άλλωστε πληρώνουμε τόσο μεγάλα διόδια, άρα δεν έχουν ανάγκη τις εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας. Και αντ’ αυτού τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται κάθε χρόνο με την πρόφαση τη πράσινη ανάπτυξη και τη κρίση. Κάπου εδώ δε βρωμάει κάτι? Βρωμάει.
Ένα άλλο πρόβλημα που δημιουργείται από την αύξηση των ελληνικών τελών κυκλοφορίας είναι το κόλπο με τη ψεύτικη πώληση του αυτοκινήτου. Τι είναι αυτή η διαδικασία. Αρχικά, ο κάτοχος ταξιδεύει σε μια γειτονική χώρα, κυρίως Βουλγαρία, ώστε να κάνει μια πλασματική πώληση, ώστε το αμάξι να ανήκει σε Βούλγαρο πολίτη. Στην συνέχεια αγοράζει βουλγαρικές πινακίδες, ώστε το αμάξι να εναπόκειται στον βουλγαρικό κράτος και στη συνέχεια επιστρέφει στην Ελλάδα free of taxes. Έτσι γλιτώνει και την ετήσια φορολογία. Έξυπνο ε? Σίγουρα περισσότερο από αυτούς που οργανώνουν τα οικονομικά προγράμματα και τους που μόνο στόχο έχουν την εξαπάτηση όσων τα βρίσκουν σκούρα.
Τελειώνοντας, είναι λογικό ότι το πρόγραμμα που ακολουθείται, εκτός του ότι είναι απάνθρωπο, αντικοινωνικό και απότομο, δεν οδηγεί, κατά τη γνώμη μου, σε κάτι αποτελεσματικό και στην πολυπόθητη ανάπτυξη. Το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες και οι πλούσιοι να γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι! Ας κάτσουμε λοιπόν αυτά τα Χριστούγεννα και ας σκεφτούμε τι μπορεί να αλλάξει από του χρόνου και, κυρίως, τι μπορούμε να αλλάξουμε εμείς ως άτομα. Σας ευχαριστώ πολύ.
Φιλώτας Νιάρχος
Pingback: Τέλη κυκλοφορίας ή τέλος κυκλοφορίας? | Filotas Niarchos Blogspot
eleni
December 12, 2013 at 12:16 pm
Δεν είχα συνδέσει τα τέλη κυκλοφορίας με τη χρηματοδότηση και συντήρηση των αυτοκινητόδρομων…..
Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι το διάστημα 1/11/2013 έως 2/12/2013 έχουν κατατεθεί 30.365 πινακίδες κυκλοφορίας, σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΠΥΟ, ενώ μόλις το 7% των κατόχων οχημάτων έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του 2014. Αυτά έχουν σαφή αντίκτυπο στα δημοσιονομικά έσοδα.
Pingback: Gregory Smith